Masz poczucie, że już dawno nic nie wrzuciłeś na swój fanpage na Facebooku? Bardzo chcesz coś zamieścić ale brakuje Ci kreatywności i nie masz pomysłu. Pamiętaj, że czasem lepiej powstrzymać się od publikacji jakiejś treści niż wrzucić coś słabej jakości. Zobacz czego powinieneś się wystrzegać.
Nie publikuj treści jeśli nie jest związana z Twoją działalnością
Na przykład nagle postanowiłeś, że udostępnisz zdjęcie fioletowej żyrafy, które akurat dla Ciebie okazało się zabawne i podzielisz się tym ze swoimi fanami. Oj niestety nie jest to dobry pomysł. To, że zdjęcie jest popularne na Facebooku, ma dużą ilość polubień lub udostępnień nie oznacza, że pasuje do Twojej działalności. Takie posty mogą drażnić fanów, którzy oczekują od Ciebie, że będziesz publikował treści związane z tym co robisz. Mogą nawet „odjąć" polubienie jeśli takie treści będziesz publikować często a one nie będą interesujące dla Twoich fanów.
Nie wrzucaj zdjęć pobranych w internecie w bardzo słabej rozdzielczości
Możliwe, że wrzucasz posty ze swojego telefonu. Nic dziwnego, bo wiele osób tak robi. Akurat pomyślałeś, że wrzucisz zdjęcie pobrane w internecie o tematyce weekendowej bo akurat jest piątek. Nie pomyślałeś jednak, że to samo zdjęcie może otworzyć Twój fan na komputerze i będzie ono już znacznie gorzej wyglądać. Co więcej nie zauważyłeś, że na zdjęciu jest mało widoczny napis „stock" lub logo jakiejś firmy a to już naprawdę nie wygląda dobrze na Twojej stronie firmowej na Facebooku.
Nie wrzucaj postów nawiązujących do polityki lub religii
Pamiętaj, że wśród fanów Twojego Fanpaga są przedstawiciele różnych frakcji politycznych i mają różne wyznania religijne. Mogą mieć odmienne zdanie do Ciebie i źle reagować na tego typu treści co w efekcie spowoduje negatywne komentarze pod postem albo w innych miejscach w internecie. Lepiej nie wypowiadać się na powyższe tematy aby nie doprowadzić do utraty swoich fanów oraz klientów.
Nie wrzucaj dużej ilości promocji
Wiadomo, że czasem warto zachęcić swoich fanów do kupienia poprzez promocje na fanpage ale jeśli nie prowadzisz sklepu internetowego to zbyt częste promocje na stronie mogą być odbierane źle przez Twoich fanów. Fanpage bardziej ma służyć do budowania relacji niż do sprzedaży, chociaż ta oczywiście przyjdzie przy okazji dobrze zbudowanej społeczności.
Nie wrzucaj długich filmów z mało interesującym początkiem
Badania jednoznacznie potwierdziły, że najważniejsze są pierwsze 3 sekundy filmu i to od nich zależy czy zainteresujesz swojego użytkownika. Ważna będzie zatem miniaturka, która wyświetla się przy video. Film optymalnie powinien mieć pomiędzy 180 a 200 sekund. Zadbaj przy okazji aby ujęcia były krótkie i dynamicznie zmontowane.
Czy te wskazówki są dla Ciebie pomocne? Podziel się swoją opinią w komentarzu.